کروگر، خرده فروشي سوپرمارکت زنجيره‌اي آمريكا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 583
نویسنده : شاروم فرهنگ

کمپاني «کروگر» يک خرده فروشي سوپرمارکت زنجيره‌اي در آمريكا است که توسط برنارد کروگر در سال 1883 در «سينسيناتي» اوهايو، بنا شده است. کروگر بزرگترين فروشگاه زنجيره‌اي خواربار و دومين خرده‌فروش اين محصولات از لحاظ حجم فروش در آمريكا است. در کل نيز بعد از والمارت، دومين خرده فروش عمومي‌در اين کشور است.
کروگر اکنون 3619 فروشگاه را به صورت مستقيم يا از طريق زيرمجموعه‌هايش اداره مي‌کند. دفتر مرکزي اين شرکت در مرکزشهر سينسيناتي واقع شده، ولي در اکثر ايالت‌ها داراي فروشگاه‌هايي از جمله سوپرمارکت،‌هايپر مارکت، فروشگاه رفاه و بازار جواهرات مي‌باشد. اين فروشگاه‌ها در غرب و جنوب آمريكا گسترده شده اند.
برنارد هنري کروگر در 24 ژانويه 1860 در يک خانواده مهاجر آلماني در سينسيناتي اوهايو متولد شد. او پنجمين پسر از ميان 10 فرزند خانواده بود. اين خانواده صاحب يک فروشگاه خشکبار بودند، ولي برنارد در 13 سالگي مجبور شد جای ديگري کار کند تا کمک‌خرج خانواده باشد. او ابتدا در يک داروخانه شروع به کار کرد و سپس براي كار به يک مزرعه کشاورزي رفت.
در سال‌هاي بعد، برنارد فروشندگي منزل به منزل چاي را تجربه کرد. پس از مدتي، صاحبان شرکت چاي امپريال، به دليل اوضاع نامناسب فروشگاه خود، برنارد را به عنوان مدير استخدام کردند. چند سال بعد در 1883، وقتي آنها پيشنهاد شراکت برنارد را رد کردند، او از فروشگاه بيرون رفت و خواروبار فروشي خود را تاسيس کرد.
«فروشگاه بزرگ چاي غرب» به‌رغم مشکلات عديده، به موفقيت رسيد و کروگر 4 شعبه ديگر نيز در دو سال بعد از آن افتتاح کرد. او در سال 1902 نام فروشگاه‌هايش را به «کمپاني نانوايي و خواروبار فروشي کروگر» تغيير داد، ولي پس از چندي، آن را به «کروگر» کوتاه کرد و بيش از 5500 مغازه تا پايان سال 1920 افتتاح كرد. مغازه‌هاي کروگر به قيمت ارزان و زنجيره يکپارچه معروف بودند.
در دهه 1930 کروگر پيشتاز سوپرمارکت‌هايي بود که از چهار طرف داراي پارکينگ اتومبيل بودند. بخش خواروبار و نانوايي اين شرکت به جاي پيدا کردن کانال‌هاي توزيع و فروش محصولات، شروع به فرستادن مسوولان خريد خود به مزارع کشاورزي كرد تا بتواند به کيفيت مواد اوليه نظارت داشته باشد. کيفيت بهتر محصولات کروگر باعث ايجاد سازمان تهيه کالاي کروگر با نام «شرکت غذايي وسکو» شد.
کروگر در سال 1983 کمپاني‌هاي فروش خواربار «ديلون» در کانزاس را به همراه زيرمجموعه‌هايش، کينگ سوپرز، سيتي مارکت، فرايز، بيکرز، ژربز و فروشگاه‌هاي رفاه زنجيره‌اي «کويک شاپ» خريداري کرد.
«بازار کروگر» زنجيره‌اي از‌ هايپرمارکت‌ها است که در سال 2004 در کلمبوس، اوهايو افتتاح شد. در آن زمان چندين فروشگاه بزرگ دچار ورشکستگي شده بودند. قالب اين فروشگاه‌ها بر اساس «بازار فرايز» بود که هنوز هم در شعبه آريزوناي کروگر فعاليت مي‌کند.
اين فروشگاه‌ها به مانند رقباي زنجيره‌اي کروگر، يعني ميجر، سيرز گراند، سوپر کي-مارت، والمارت سوپرسنتر و آلبرتستون، شامل قسمت‌هاي مختلفي بودند. آنها علاوه بر داشتن قسمت خواربار، اسباب بازي، لوازم‌خانگي، مبلمان و تختخواب، شامل شعبه‌هاي جواهري «فرد مير»، استارباکس، پيتزا دوناتو و يک شعبه بانک در فروشگاه‌هاي خود نيز بودند.
موفقيت اين فروشگاه‌ها باعث شد کروگر در سال 2005 بسياري از مغازه‌هاي کوچک خود را در اوهايو گسترش داده و به بازار کروگر تبديل کند. در فوريه 2006 کروگر از برنامه‌هاي افتتاح دو بازار کروگر جديد در پايان تابستان در حومه سينسيناتي خبر داد. پس از افتتاح آنها، با افتتاح بازار کروگر Gahanna تعداد اين فروشگاه‌ها به شش عدد رسيد.
در آن سال کروگر طي قراردادي با قسمت محصولات شرکت والت ديزني، فروش کالاهاي اين شرکت را به عهده گرفت و بسياري از اين محصولات، با قيمتي بالاتر جاي محصول مشابه کروگر را در قفسه‌هاي اين فروشگاه گرفتند. بسته بندي آنها شامل عکس‌هايي از شخصيت‌هاي کارتوني ديزني و پيکسار، مانند ميکي‌ماوس بود.
کروگر همچنين از سال 1998 ساخت مراکز سوخت در پارکينگ فروشگاه‌هاي خود را آغاز کرده و تا پايان فصل اول سال جاري ميلادي، 909 جايگاه ساخته است. اين شرکت اکنون حدود 334 هزار کارمند داشته و محصولات و خدمات متنوعي از مواد خوراکي و لوازم خانگي تا فعاليت‌هاي بانکي را ارائه مي‌کند. درآمد اين شرکت در سال گذشته ميلادي بالغ بر 76 ميليارد دلار بوده است.
كوشان غلامي



:: موضوعات مرتبط: موفقیت , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: