چرا سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها مطمئن است؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 958
نویسنده : شاروم فرهنگ

 همان‌طور که تاریخ بارها و بارها نشان داده، طلا و نقره شاید تنها گزینه‌های بلند‌مدت برای سرمایه‌گذاری باشند که ریسک‌ گریز شناخته شده‌اند.

بخشی از ریسک‌ گریزی این دارایی‌ها ناشی از این واقعیت است که این فلزات از قدیم توسط افراد جمع‌آوری و اندوخته (احتکار) می‌شده‌اند، به ویژه در زمان‌هایی که اوضاع مالی به چالش کشیده شده و یا دوره تورمی بالایی به وجود آمده باشد.

مهم‌تر از همه اینکه، فلزات گرانبهایی همچون طلا و نقره دارایی‌های نقدی هستند که می‌توانند به آسانی به پول نقد تبدیل شده و یا در داد و ستد کالایی رد و بدل شوند؛ این دو ویژگی به تنهایی فلزات گرانبها را تبدیل به دارایی‌های منحصر به فردی برای سرمایه‌گذاری کرده است و این دقیقاً چیزی است که رقبای ضد‌طلا ظاهراً موفق به درک آن نشده‌اند.

با وجود اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران، طلا و نقره را به خاطر این دو دلیل اصلی یعنی تجمیع و نقدینگی خریداری می‌کنند، بسیاری از سرمایه‌گذاران دیگر به دلایل معتبر دیگر اقدام به خرید این فلزات می‌کنند. این دلایل شامل موارد زیر است.

۱- نگرانی‌ها در مورد بدهی: معضل بدهی‌های ملی و شرکت‌ها هر روز بیشتر و بیشتر برای مردم آشکارتر می‌شود؛ بخش بزرگی از این بدهی‌ها به بحران بدهی‌های یونان مربوط می‌شود. کشورهایی مثل ایالات متحده با مصرف بالا و با کسری بودجه و تجاری قابل توجه خود، اخیراً هرساله دارای مقدار زیادی بدهی به بخش‌های خدماتی و پرداخت حقوق بوده‌اند.

۲- قیمت بالای نفت: قیمت نفت همچنان بالاست، این وضعیت تنها باعث خفه‌شدن رشد اقتصادی و افزایش فشارهای تورمی در سال‌های آتی می‌شود. قیمت‌های ۱۵۰ دلاری نفت در هر بشکه به طور جدی می‌تواند رکود جهانی را عمیق‌تر کند.

۳- بالا بودن مالیات‌ها و مقررات: ایالات متحده و اروپا چگونه انتظار دارند در محیط خفقان‌آور کنونی که با مالیات‌های بالا و مقررات زیاد قابل توصیف است، وضعیت اقتصادی خود را سر و سامان دهند؟ این از هیچ‌کس مخفی نیست که کسب و کارهای کوچک و متوسطی که در این مناطق برای بقا در تلاش هستند، به شدت تحت فشار قرار دارند.

۴- نگرانی‌ها در مورد ارز: نگرانی‌ها در مورد استفاده گسترده از ارزهای کاغذی ذاتاً بی‌ارزش، و همچنین تاثیر بالقوه کاهش مداوم دلار آمریکا به عنوان ارز بین‌المللی جهانی. این روند ممکن است چند سال طول بکشد تا به طریقی معنادار آشکار شود، اما این وضعیت به وضوح در حال رخ دادن است، و قطعاً این به نفع اقتصاد ایالات متحده و بهبود در اقتصاد جهانی تمام نخواهد شد.

۵- کاهش در بازار اوراق قرضه: به نظر می‌رسد افت نهایی در بازار اوراق قرضه، به وضعیت رو به زوال خود ادامه خواهد داد. هر چند ممکن است در این بازار برای به وجود آمدن جو وحشت، احتیاج به زمان داشته باشیم؛ که هشدار می‌دهد نرخ‌های بهره بالاتر ایالات متحده در آینده می‌تواند تهدیدی جدی برای خالی کردن کیسه خزانه ایالات متحده باشد. این سناریو نه تنها به احتمال بسیار زیاد به بحران ارزی دلار منتج خواهد شد، بلکه این وضعیت می‌تواند به رکود عمیق این کشور نیز منجر شود.

 

همه عوامل فوق به تقاضای سرمایه‌گذاری برای فلزات گرانبهایی همچون طلا و نقره کمک می‌کند.

 

منبع:تجارت فردا




:: موضوعات مرتبط: نبوغ مالی , دانش مالی , نکات , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: