ماهاتیر محمد: خروج یونان از منطقه یورو بر اقتصاد آسیا تاثیر نمی‌گذارد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 774
نویسنده : شاروم فرهنگ

نخست‌وزیر پیشین مالزی تاکید کرد اگر فقط یونان از منطقه یورو خارج شود این مساله تاثیر چندانی بر بازارهای آسیایی نخواهد داشت. به گزارش فارس، ماهاتیر محمد در مصاحبه اختصاصی با شبکه بلومبرگ تصریح کرد: خروج یونان از منطقه یورو تاثیر چندانی بر کشورهای آسیایی و حوزه مدیترانه نخواهد داشت و خروج یونان می‌تواند موجب ارتقای قدرت رقابت کشورهای عضو یورو شود.


بر اساس این گزارش وی افزود: من فکر می‌کنم اگر فقط یونان از منطقه یورو خارج شود این مساله تاثیر چندانی بر بازارهای آسیایی نخواهد داشت. ماهاتیر محمد 86 ساله تازه‌ترین مقام سیاسی جهان است که درباره خروج یونان از منطقه یورو سخن گفته است.نگرانی‌ها نسبت به خروج یونان از منطقه یورو موجب کاهش 4 تریلیون دلاری ارزش سهام در بازارهای مالی بین‌المللی شده است. کریستین لاگارد رییس صندوق بین‌المللی پول نیز خروج یونان از منطقه یورو را یکی از گزینه‌های مدنظر اعلام کرده است. بر این اساس، ماهاتیر افزود: اگر یونان بار دیگر به سیستم دراخما باز گردد می‌تواند هزینه‌های خود را کاهش و قدرت رقابت این کشور را افزایش دهد. باید خروج یونان از منطقه یورو جدی گرفته شود. با وقوع بحران مالی جنوب شرق آسیا در سال 1998 میلادی بسیاری از سرمایه گذاران خارجی سرمایه‌های خود را از این کشورها خارج کردند و تایلند، اندونزی و کره‌جنوبی مجبور به دریافت کمک‌های مالی از صندوق بین‌المللی پول شدند. ارزش پول ملی کشورهای جنوب شرق آسیا در آن زمان به شدت کاهش یافت. ارزش رینگیت مالزی بیش از 89 درصد کاهش یافت.ماهاتیر محمد پنج دوره نخست‌وزیر مالزی بود و سال 2003 میلادی از قدرت کناره گیری کرد. وی در ادامه افزود: کاهش رشد اقتصادی آمریکا و اروپا بی‌شک به ضرر رشد اقتصادی مالزی نیز خواهد بود. مالزی بازارهای صادراتی مهم خود را از دست خواهد داد و این به ضرر صنایع بزرگ ما خواهد بود. کاهش رشد اقتصادی چین نیز طی ماه‌های اخیر به ضرر اقتصاد مالزی بوده است. رشد اقتصادی مالزی در سه ماه نخست امسال به کمتر از 7/4 درصد رسیده است. این رقم در سه ماه پایانی 2011 میلادی به بیش از 2/5 درصد رسیده است. رشد اقتصادی مالزی در سال 2011 میلادی به 1/5 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 4 تا 5 درصد برسد.

 




:: موضوعات مرتبط: اخبار اقتصادی , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: